(כגון: משפחות חומרים, משפחות צמחים, משפחות בעלי חיים ועוד).
במבט ליום המשפחה
את יום המשפחה אפשר לקשר לתוכנית הלימודים בהקשר למאפיין החיים "התרבות" ולצורך של המינים לשרוד ולהתקיים מדור לדור. הקשר נוסף הוא התייחסות למושג משפחה כקבוצת הכללה (לדוגמה: משפחת המתכות, משפחות בעלי חיים, משפחות צמחים).
מצגת: דאגה לצאצאים בטבע
הורות והישרדות בטבע, אסטרטגיות לדאגה לצאצאים, דאגה לצאצאים במסגרת קבוצתית, חלוקת תפקידים בין הזכר לנקיבה. המצגת נמצאת במדור אירועים מיוחדים בתת המדור יום המשפחה.
מצגת: משפחות כלים וסדנת עשיינות (מייקר)
על המושג משפחה, משפחות של כלים על פי תפקוד, משפחות של כלים לפי סוג חומרים, רעיונות לסדנת מייקרי (הכנת יצירות ליום המשפחה). המצגת נמצאת במדור אירועים מיוחדים בתת המדור יום המשפחה.
מאמרים
המשפחות המגוונות בטבע, יונת אשחר, 2018, מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.
האוכל נשאר במשפחה, יונת אשחר, 2020, מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.
הלוחשות ללווייתנים, ורד שפירא, 2019 , מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.
במבט מקוון
קן לציפור, כיתה א. המשימה עוסקת במשמעות המושג קן, התאמת קנים למין הציפור המתאים ובהשוואה של קנים.
משפחה שכזאת, כיתה ב. המשימה עוסקת ביחסי הגומלין בין הזכר והנקיבה של החסידה בהקשר לבניית הקן ולטיפול בצאצאים.
באלונה אומרים כן לבז האדום, כיתה ו, המשימה עוסקת במיזם להצלת הקינון של הבז האדום כדי להבטיח את הישרדותו מדור לדור.
הבהובים של אור, כיתה ו, המשימה עוסקת ביחסי גומלין בין זכר הגחלילית לנקיבה בהקשר להתרבות ולהמשך קיום הדור.