לוח מפגשי הדרכה לשנת תשפ"ד
מפגשי ליווי פדגוגי לתוכניות העבודה עבור כל נושאי הלימוד במהלך שנת הלימודים תשפ"ד:
במפגשים תקבלו כלים דידקטיים להפעלת תוכנית הלימודים וכן ליעדים של חינוך אקלימי ושל חינוך ל-STEM, טיפול במיומנויות חשיבה גבוהות, שימוש באסטרטגיות הוראה-למידה חדשניות, מתן מענה
לשונות לומדים, טיפול מעמיק בתהליכי חקר, פתרון בעיות ועוד.
בכל מפגש תתקיים גם הדרכה בשפה הערבית.*
……………………………………………
חודש מרץ, אפריל, מאי 2024
יום שלישי 26.3.24 בשעה 17:30
מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתה ב ולרכזי המקצוע בנושא השיניים שלנו
במפגש יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית.
יום שלישי 2.4.2024 בשעה 17:30
מפגש הדרכה בנושא: אדריכלות במצרים העתיקה – פירמידות
מה פתאום?! – פיתום ורעמסס!
אז מה בנו בפיתום ורעמסס?
על כך במפגש עשיינות (מייקרס) ו -STEM
יום שני 8.4.24 בשעה 17:30
מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתה א ולרכזי המקצוע בנושא הקיץ
במפגש יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית.
יום שני 7.5.24 בשעה 17:30
מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתה א ולרכזי המקצוע בנושא בריאות
במפגש יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית.
……………………………………………
הדרכות קודמות
תשפ"ד
- יום שני 4.3.24 בשעה 17:30 "מה המצב?" – במבט להערכה. מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתות ג-ו ולרכזי המקצוע בנושא הערכה במפגש יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית.
יום שלישי 5.3.24 בשעה 17:00 מפגש הדרכה לדוברי השפה הערבית.
יום ראשון 10.3.24 בשעה 17:30 מפגש מייקרי – "הבה נרעישה רש, רש, רש…. ברעשנים". מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתות א-ו ולרכזי המקצוע בנושא רעשנים – מייקרס ו- STEM במפגש נכיר פעילויות של חקר ופתרון בעיות בהקשר לרעשנים וקשקשנים – בהנחיית ד"ר מירי דרסלר וד"ר דליה קילים.
יום שני 26.2.24 בשעה 17:30 מפגש מייקרי – "הבה נרעישה רש, רש, רש…. ברעשנים". מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתות א-ו ולרכזי המקצוע בנושא רעשנים – מייקרס ו- STEM חומרים יפורטו בהמשך.
יום שני 5.2.24 בשעה 17:30 מפגש: הדרכה פדגוגית למורי כיתה א ולרכזי המקצוע בנושא בא האביב במפגש: יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית.
יום שני 12.2.24 בשעה 17:30 מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתות ג-ו ולרכזי המקצוע בנושא: תכנון לימודים ואוריינות מדעית במפגש: יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית.
יום שני 22.1.24 בשעה 17:30 מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתות ה-ו ולרכזי המקצוע בנושא: תהליך החקר המדעי
יום שני 29.1.24 בשעה 17:30 מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתה ו ולרכזי המקצוע בנושא: אור ולראות קול ולשמוע, במפגש יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית.
יום שני 1.1.24 בשעה 17:30 מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתה ב ולרכזי המקצוע בנושא חומרים סביב במפגש יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית. - יום שני 08.1.24 בשעה 17:00 מפגש הדרכה טכנית – בהנחיית עתני עמירם, מנהל התמיכה הטכנית מטעם חברת קלאס-אי טק בע"מ. במפגש: הכרות עם מבנה המרחב המקוון מהיבט של מורה והיבט של תלמיד, שיתוף כיתות וקבוצות תלמידים, הכרות עם משימות ההערכה וכיצד נבדקות המשימות על ידי המורה.
- יום שני 15.1.24 בשעה 17:30 מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתה ה ולרכזי המקצוע בנושא: מערכת השמש וכדור הארץ והחלל במפגש יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית.
- יום שני 25.12 בשעה 17:30 מפגש הדרכה למורי כיתה ד' ולרכזי המקצוע בנושא אוויר ומים.
- יום שלישי 26.12 בשעה 17:30 מפגש הדרכה למורי כיתה ג' ולרכזי המקצוע בנושא צמחים. 26.12.23 / שעה 17:30
- יום שני 25.12 בשעה 17:30 מפגש הדרכה למורי כיתה ד ולרכזי המקצוע בנושא אוויר ומים. במפגש יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית.
יום שלישי 26.12 בשעה 17:30 מפגש הדרכה למורי כיתה ג ולרכזי המקצוע בנושא צמחים. במפגש יוצגו דרכי הוראה מגוונות בעזרת מצגות מלוות הוראה היברידית. - יום שני 4.12 בשעה 17:30 מפגש בנושא תכנון לימודים לנושא השלישי על פי תכנית הלימודים ומסמך מיקוד הלמידה. כמו כן, נתבונן על תופעת השלכת בעונות הסתיו והחורף מבעד לעדשות האוריינות המדעית.
- שני | 18.12 | 17:30 הנחיה בנושא עונת החורף יום שלישי
- 5.12 בשעה 17:30 מפגש מייקרי מספר 3 – גשרים ממקלות ארטיק יום שני
- 18.12 בשעה 17:30 מפגש הדרכה פדגוגית למורי כיתה א ולרכזי המקצוע בנושא חורף.
- שני | 4.12 | 17:30 מפגש תכנון לימודים לנושא הלימוד השלישי
- שני | 4.9 | 17:30 מפגש תכנון לימודים לכיתות א-ו
🚀 מפגש זום רב גילי – רביעי| 8.11| 17:30 – הצעה לפעילויות רב גילאיות בעזרת מצגת מלווה שיעור – טבלת תכנון לימודים (רצפי הוראה ומיומנויות) לכיתות א-ו לנושא לימודי שני.
🚀 שלישי | 15 באוגוסט | 17:30 עד 19:00 למורי מדע וטכנולוגיה, כיתות א, ב, ג: השתלמות בנושא: במבט חדש בדגש על תכנון לימודים במיקוד הלמידה על נושאי הלימוד הראשונים ושיעורים לפתיחת שנת הלימודים.
🚀 שני | 21 באוגוסט | 17:30 עד 19:00 למורי מדע וטכנולוגיה, כיתות ד, ה, ו: השתלמות בנושא: במבט חדש בדגש על תכנון לימודים במיקוד הלמידה, קישור למסמכי מדיניות, אוריינות מדעית, וחינוך אקלימי ושיעורים לפתיחת שנת הלימודים.
🚀 מפגשי ליווי פדגוגי לתכניות העבודה עבור כל נושאי הלימוד במהלך כל שנת הלימודים:
המפגשים יעניקו לכם כלים דידקטיים המותאמים לתכנית הלימודים וכן ליעדים של חינוך אקלימי וחינוך STEM, טיפול במיומנויות חשיבה גבוהות, שימוש באסטרטגיות הוראה-למידה חדשניות, מתן מענה לשונות לומדים, טיפול מעמיק בתהליכי חקר, פתרון בעיות ועוד.
השתתפתם בהשתלמות? קבלו מאיתנו:
🎁 כרזה בנושא שינוי אקלים בראייה מערכתית לכיתות ג-ו.
🎁 פעילות פתיחה מרהיבה במדע וטכנולוגיה לכל אחת משכבות הגיל.
🎁 טבלאות תכנון לימודים היברידיות במדע וטכנולוגיה בהתאם למיקוד הלמידה תשפ"ד במדע וטכנולוגיה על פי יעדי משרד החינוך.
תשפ"ג
- 2.2 | 17:00 – הכרות עם המרחב המקוון והכרות עם הפעילויות בשכבות המידע בספרים
- 21.8 | 17:00 – שילוב הספרים הדיגיטליים ויחידות התוכן בתכנון לימודים שנתי במדע וטכנולוגיה
- 28.8 | 17:00 – הספרים הדיגיטליים ויחידות התוכן בשירות האוריינות המדעית
- 7.9 | 17:00 – חגי תשרי במבט מקוון
- 13.9 | 17:00 – חקר מדעי ופתרון בעיות
- 18.9 | 20:00 – הכרת מרחב הלמידה "במבט מקוון" – הדרכה טכנית
- 29.9 | 17:00 – אוריינות מדעית
- 6.10 | 17:00 – חקר מדעי ופתרון בעיות
- 18.10 | 17:00 – שינוי אקלים
- 2.11 | 20:00 – הדרכה טכנית
- יום ד' | 16.11 | 17:00 – הכרות עם המרחב המקוון – לדוברי ערבית בהנחיית ד"ר מנאל חנאן
נערוך הכרות עם הספרים הדיגיטליים, נכיר את יחידות התוכן, מיומנויות של חקר מדעי ופתרון בעיות וכיצד באים לביטוי ביחידות אלו והכרות עם משימות ההערכה. - יום א' | 20.11 | 17:00 – שינוי אקלים: צלילה ליחידות התוכן + פעילות למורים בהנחיית ד"ר מירי דרסלר
נכיר את יחידות התוכן העוסקות בשינוי האקלים, נצלול לעומק היחידה התחממות כדור הארץ ובאמצעות פעילות ביחידה. - יום ב' | 12.12 | 20:00 – מפגש הדרכה טכנית בהנחיית עתני עמירם, מנהל התמיכה הטכנית מטעם חברת קלאס-אי טק ב"מ
הכרות עם מבנה המרחב המקוון מהיבט של מורה והיבט של תלמיד, שיתוף כיתות וקבוצות תלמידים, הכרות עם משימות ההערכה וכיצד נבדקות המשימות על ידי המורה. - יום ה' | 5.1.23 | 17:00 – יחידות התוכן בהתאמה לשכבות א-ב בהנחיית נגה משען
הכרות עם יחידות התוכן המותאמות לכתות א-ב מבחינת תכנים, היבטים פדגוגים והתאמה אוריינית שפתית. כיצד ניתן להשתמש ביחידות התוכן לצורך קידום תחום השפה בכתות א-ב, כיצד ניעזר בהפעלת שמע כמענה לתלמידים והכרות לעומק עם מבנה ותוכן היחידות. - יום א' | 15.1 | 17:00 – חקר מדעי בעזרת הדמייה ממוחשבת
הכרות עם משחקים, חידות, הדמיות וחדרי בריחה כאמצעים לקידום חקר מדעי. - יום א' | 29.1 | 19:00 – הכרות עם המרחב המקוון בשפה הערבית
- יום ה' | 23.2 | 17:00 – חקר מדעי ופתרון בעיות בטכנולוגיה בהנחיית מרים פלומבו ומזל גבאי
- יום ב' | 27.2 | 19:00 – שינוי אקלים בהנחיית ד"ר מירי דרסלר
- היכרות עם מבנה המרחב המקוון: ספרים דיגיטליים, יחידות תוכן, משימות הערכה 15.5 בשעה 17:00
- הנחיה של מיומנויות חקר מדעי ופתרון בעיות ומשימות STEM 16.5 בשעה 18:00 | 6.6 בשעה 17:00
- הדמיה ממוחשבת (משחקים, חידות, חדרי בריחה) 29.5 בשעה 18:00 | 12.6 בשעה 17:00
- מפגש היכרות והדרכה לכיתות א-ב | ראשון 4.6.23 בשעה 18:00 לקבלת קישור למפגש>>
הטבה ייחודית למורים ולתלמידים🎁 מלמדים מדע וטכנולוגיה בחוברות המודפסות לכיתות א-ב מסדרת "במבט חדש" ומקבלים במתנה את המרחב הדיגיטלי "במבט מקוון". *כולל ליווי פדגוגי בעברית/בערבית במהלך כל השנה. למימוש ההטבה לשנת תשפ"ד>> - אוריינות מדעית – 13.6 בשעה 18:00
- סוגיות העוסקות בשינוי אקלים – 5.6 בשעה 18:00 | 20.6 בשעה 17:00
- הדרכה בשפה הערבית – הכרות עם המרחב, ספרים דיגטאליים ומשימות הערכה – 12.6 בשעה 17:00
- הדרכה בשפה הערבית – אוריינות מדעית, חקר מדעי ופתרון בעיות – 19.6 בשעה 17:00
- הכרות עם המרחב הפדגוגי "במבט מקוון" ומשימות ההערכה 23.7 בשעה 10:00
- הכרות עם המרחב הפדגוגי "במבט מקוון" ומשימות ההערכה 25.7 בשעה 17:00
עקבו אחרינו בפייסבוק לקבלת עדכונים שוטפים:
עמוד הפייסבוק>> https://bit.ly/3t2eJPh
קבוצת הפייסבוק>> https://bit.ly/3oHCJEO
לפניה ישירה לשרות הלקוחות בווטסאפ>> bit.ly/3m0JDni